تاثیر رسانه در کار آفرینی و تجاری سازی زبان عربی درحوزه گردشگری سلامت

XML
كود المقالة : 1006-CNF0122169034 (R1)
المؤلفون
1دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه خوارزمی کرج
2استادیار دانشگاه خوارزمی کرج
3دانشجو دکتری دانشگاه قائم شهر
4استادیار دانشگاه نور مازندران
المتسخلص
چکیده
معرفي و انعكاس جاذبه هاي گردشگري كشور ظرفيت ها و توانمندي های اقتصادی منطقه، ظرفيت هاي امنيتی، زمينه سازی براي جذب سرمايه های داخلي و خارجی در عرصه گردشگري از جمله كاركردهای مهم رسانه درزمينه توسعه گردشگری است.ایران با توجه به جایگاه علمی ای که در جهان یافته است، به ویژه در حوزه پزشکی و درمان، اعتبار جهانی , و منطقه ای کسب کرده است و از طرفی فرصتهای کارآفرینی و اشتغال در عرصه گردشگر ی سلامت در ایران بالاست. هم قابلیت افزایش تقاضا برای گردشگر عربی برای انتخاب ایران به عنوان مقصد گردشگری بالاست و هم قابلیت افزایش زمان و تعداد سفرهای گردشگران. بی شک دانش آموختگان زبان عربی حلقه واسط گردشگران سلامت و درمانگران هستند که هم درمقام سفیران فرهنگ و تمدن ایران اسلامی و هم در مقام بازرگانان دستاوردهای علمی کشور ایفای نقش می کنند و در دو فاز علمی و فرهنگی رسالت بزرگی و مهمی را بر عهده دارند.
الكلمات الرئيسية
الموضوعات
 
عنوان المقالة الخاصة بالمؤتمر [Persian]
تاثیر رسانه در کار آفرینی و تجاری سازی زبان عربی درحوزه گردشگری سلامت
المؤلفون [Persian]
المتسخلص [Persian]
ضرورت توجه به مقوله کارآفرینی در حوزه علوم انسانی با استفاده از روش‌ها و ابزارهای نوین رسانه ای و آشنایی با زبان های زنده دنیا از جمله زبان و ادبیات عربی جهت برقراری ارتباط با کشورهای مختلف از مهمترین دلایل ضرورت و اهمیت موضوع مقاله حاضر می باشد که این امر می‌تواند علاوه بر توسعه و بسط کارآفرینی ، در تجاری سازی زبان عربی نیز بسیارحایز اهمیت واقع گردد . آنچه که امروزه بر زندگی جوامع بشری تاثیر مستقیم و غیر قابل انکاری گذاشته است انواع رسانه ها بویژه اینترنت، شبکه‌های اجتماعی و اساسا چیزی که به‌عنوان فضای مجازی نامیده می‌شود پس باید در مقابل این پدیده اثرگذار که طبیعتا فرصت‌ها و تهدیدهایی به‌همراه دارد مدیریت درستی اعمال کرد چون فضای مجازی امروز به عنوان یک زیست بوم حضور جدی خود را به رخ همگان کشانده است . معرفی و انعكاس جاذبه های گردشگری كشور ظرفيت ها و توانمندی های اقتصادی منطقه، ظرفيت های امنيتی، زمينه سازی برای جذب سرمايه های داخلی و خارجی از جمله كاركردهای مهم رسانه درزمينه توسعه گردشگری است . ایران با توجه به جایگاه علمی ای که در جهان یافته است ، به ویژه در حوزه پزشکی و درمان، اعتبار جهانی کسب کرده است و از طرفی فرصت های کارآفرینی و اشتغال در عرصه گردشگر ی سلامت در ایران بالاست ، بی شک دانش آموختگان زبان عربی حلقه واسط گردشگران سلامت و درمانگران هستند که هم درمقام سفیران فرهنگ و تمدن ایران اسلامی و هم در مقام بازرگانان دستاوردهای علمی کشورایفای نقش می کنند
الكلمات الرئيسية [Persian]
کلید واژه ها : تاثیررسانه، کار آفرینی و تجاری سازی، زبان عربی، گردشگری سلامت